درباره ما

 

اینجا داستان اولین های مامی­ کاست. استارتاپی که تونست در اکوسیستم کارآفرینی بانوان استان خراسان شمالی یک چراغ روشن کنه... مامی کا یک استارتاپ خانوادگی­ با شعار نهایت مادری و اوج موفقیت در کسب و کاره که برای توسعه مامان کارآفرینی با برنامه ریزی ایده های نو، سال 1399 در مرکز رشد پارک علم و فناوری خراسان شمالی پذیرش شد. مامی کا در ابتدای کار شناخته شده نبود اما با همت و توکل بر خدا و انجام با کیفیت برنامه ها، تونستیم خیلی سریع اعتماد مسئولین رو جلب کنیم و اولین کارگاه آموزشی خودمون  با همکاری اداره کل کمیته امداد کشور با موضوع مجموعه وبینارهای راه زندگی برگزار شد. بعد از اجرای موفقیت آمیز وبینارها، به سفارش این اداره کل و با همکاری پارک علم و فناوری دو رویداد کارآفرینی استانی با عناوین رویداد کارآفرینی روشنا و رویداد دید نو با هدف توسعه ایده ها در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی رو هم برنامه ریزی و اجرا کردیم. خداروشاکریم که برگزاری با کیفیت این دو رویداد، بازخوردهای مثبتی از سوی شرکت کنندگان برای ما داشت و همینطور توسط مدیرکل محترم کمیته امداد استان خراسان شمالی، جناب آقای الهی راد هم مورد تقدیر قرار گرفتیم.

اولین حرکت ما که خیلی دیده شد و مورد تحسین قرار گرفت، کاری بود که برای بانوان استان خراسان شمالی انجام دادیم، یعنی معرفی سه کسب و کار خانومانه به مسابقه بزرگ کارآفرینی میدون شبکه سه سیما. با سرعت عملی که به خرج دادیم در پیدا کردن بانوان موفق استان که حدس می زدیم توان رقابت با سایر شرکت کنندگان کشوری را دارند وارد مذاکره شدیم و به عنوان اولین استان تایید نهایی شرکت کنندگان رو دادیم. در تمامی مراحل تا قبل از ضبط و داوری همراهشون بودیم و برای پاسخ به سوالات داوران با هم تمرین کردیم و از مشاوران کمک گرفتیم. این تلاش و اشتیاق به ثمر نشست و دو تیم از سه تیم بانوی کارآفرین با مدیریت خانم سیده زهرا فخرنبی و خانم طیبه بازرگان با کسب و کارهای تولید مانتوهای ایرانی و تولید تابلوفرش در این مسابقه رتبه برتر رو کسب کردند و بعد از پخش سراسری برنامه اتفاقات خیلی خوبی برای این کسب و کارها افتاد و حضور در رسانه ملی اون هم در برنامه ای که مخاطبان حرفه ای داشت باعث شد سفارشات داخلی و خارجی ثبت کنند، نمایندگی بگیرند و توسط سرمایه گذاران دیده بشن.

اولین دعوت به نمایشگاه کشوری، نمایشگاه دستاوردهای بنیاد علوی در تهران بود که ما خانم عشرت کاوه تولید کننده پارچه های دستبافت که در روستای نساجی رویین اسفراین فعالیت می کردند رو معرفی کردیم و بعد از اون هم خانم های زیادی از طریق ما از نمایشگاه های کشوری مطلع می شدند و در اونا شرکت می کردند.

اولین همکاری ما در زمینه تجارت الکترونیک، با راه اندازی نسخه آنلاین پوشاک پرتقال به عنوان یک کسب و کار خانومانه با سابقه 14 ساله شکل گرفت. ما در زمینه تولید محتوای شبکه های اجتماعی، محتوادهی سایت و مدیریت سایت و همچنین مشاوره در زمینه استراتژی های بازاریابی دیجیتال اقدامات موثری رو انجام دادیم.

اولین همایش های ما در زمینه تجارت الکترونیک در استان و حتی کشور بی نظیر بود. قصدمون این بود که با معرفی بانوان موفق در عرصه تجارت الکترونیک بیش از پیش اهمیت ورود به این حوزه رو به خانم های صاحب کسب و کار گوشزد کنیم. همایش اول ما با دعوت از سرکار آی بولک پقه مدیر و موسس فروشگاه آی بولک در گرگان که روزانه بالای6000 بسته پستی به سراسر ایران ارسال می کردند و همایش دوم ما با دعوت از خانم صیه محمد علیخانی مدیر و موسس برند لواز آرایشی طبیعی صفیاه برگزار شد. بازخوردها بی نظیر بود، سالن همایش ایثار در شهر بجنورد مملو از جمعیت مشتاق به یادگیری بود در همایش دوم ما حدود 200 نفر به صورت زنده از سراسر ایران پای داستان موفقیت یک بانوی پرتلاش نشسته بودند.  

اقداماتی که ذکر شد اولین های مامی کا بود، اقداماتی که در استان دیده شد و مورد تحسین قرار گرفت. اما اقدامات مامی کا تنها محدود به این موارد نبود ما بیش از 200 نفرساعت مشاوره کسب و کار ارائه دادیم و حدود 1000نفر ساعت آموزش کسب و کار داشتیم. خدا رو شاکریم که این تلاش ها برای بانوان استان نور امیدی ایجاد کرد و مامی کا تونست قدمی هر چند کوچک در راستای تقویت اکوسیستم کارآفرینی استان برداره.

مسلما در مسیر با سختی ها و تجربیات شکست زیادی روبرو شدیم اما همواره با تلاش بیشتر از سد موانع عبور کردیم. استقامت ما در مسیر باعث شد تا علاوه بر تمامی بازخوردهای مثبت مخاطبانی که در پروژه های مختلف با آن ها آشنا شدیم اتفاق مبارکی در کارنامه مامی کا ثبت بشه. جایزه بانوی تاثیرگذار مانند یک تایید درخشان بر کارنامه مامی کا بود جایزه ای که خانم ضحی یوسفی به عنوان مادر سه فرزند و موسس مامی کا در کنگره زنان تاثیر گذار استان خراسان شمالی که اسفندماه 1401 برگزار شد به پاس اقدامات موفق در حوزه کسب و کار با وجود مسئولیت های مادرانه از استاندارمحترم خراسان شمالی دریافت کردند.

داستان مامی کا همچنان ادامه داره و چراغ به دست در مسیر پر پیچ و خم کسب و کار بانوان حرکت می کنیم تا بیش از گذشته مامان های کارآفرین رو تقویت و بهشون کمک کنیم.

افراد زیادی متکی به آزمون و خطا در انجام کارها هستند، اما افراد موفق طرفدار یادگیری و استفاده از تجربیات دیگرانند.
مامی‌کا، اجتماعی از
مامان کارآفرین های موفق است...

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید