همایش راه اندازی کسب و کار موفق اینترنتی مانند آی بولک

مامی‌کا؛ مربی مامان کارآفرینی، بارویکرد جامع آموزشی در زمینه خانواده و کسب و کار برای رسیدن به یک درآمد جذاب در کنار حفظ کیان خانواده

مامی کا، در راستای تحقق رویکرد جامع آموزشی خود در زمینه مامان کارآفرینی و همچنین توجه به روندهای نو بازار در زمینه تجارت الکترونیک، اقدام به برگزاری سلسله همایش های "راه اندازی کسب و کار موفق اینترنتی مانند..."  می نماید. در این همایش ها مامان کارآفرین های موفق که توانسته اند در عرصه تجارت الکترونیک دستاوردهای چشمگیری داشته باشند، دعوت می شوند. ما در این همایش ها قصد داریم تا شما را با تجربیات، تلاش ها و ناگفته هایی که در پشت صحنه کسب و کار مامان کارآفرین های موفق وجود دارد، آشنا کنیم. امیدواریم با بهره گیری از این تجربه نگاری ها بتوانید مسیر پر فراز و نشیب کارآفرینی با چاشنی مادرانه را با انگیزه و آگاهی بیشتری طی نمایید.

 

اولین همایش مامی کا در 18 خرداد 1401 با دعوت از سرکار خانم آی بولک پقه، مامان یک پسر کوچولوی باهوش، مدیر و موسس فروشگاه پوشاک آی بولک برگزار گردید . این فروشگاه به صورت حضوری و اینترنتی محصولات خود را به فروش می رساند. شعبه حضوری این فروشگاه در شهر گرگان دایر است. میزان ارسال روزانه بسته های پستی این فروشگاه از 3000 تا 6000 بسته متغیر می باشد که یک رقم قابل توجه در فروش اینترنتی است.

زمینه آشنایی ما با خانم آی بولک در جلسه کارگروه تجارت الکترونیک استان خراسان شمالی بود که در محل اداره کل پست استان برگزار گردید. با توجه به اینکه شهر گرگان در زمینه تجارت الکترونیک بسیار قوی ظاهر شده است، مدیر کل محترم پست استان گلستان در خصوص تجربیات کارگروه تجارت الکترونیک استان گلستان در تسهیل فضای کسب وکار اینترنتی و حمایت از آنها تجربیات ارزنده ای را بیان نمودند.  

همایش راه اندازی کسب و کار موفق اینترنتی مانند آی بولک با همکاری مرکز رشد پارک علم و فناوری خراسان شمالی و ادارات کل کمیته امداد و بنیاد شهید استان خراسان شمالی  و با حضور نزدیک 200 نفر از بانوان علاقه مند در سالن همایش ایثار بجنورد برگزار گردید. در این همایش بانوانی از شهرهای اطراف و همینطور مشهد برای شرکت در همایش حضور یافته بودند.

خانم آی بولک در صحبت های خود ، نقطه شروع کسب و کارشان را در سال 1393 با یک مغازه کوچک در پاساژی در شهر گرگان دانستند و سپاسگزار کمک های مادرشان در نگهداری از پسر کوچکشان بودند.

کسب و کار تک نفری آی بولک از سال 93 در سال 1401 به 115 کارمند گسترش پیدا کرد. دو تولیدی مستقیما برای آی بولک تولید می کنند و چندین تولیدی بخشی از محصولاتشان را برای فروش به آی بولک می فرستند. وبسایت آی بولک قبل از همه گیری کرونا، راه اندازی شد. قرنطینه ی سراسری، باعث شد افراد زیادی به سمت خرید اینترنتی روی بیاورند و حتی افرادی که حساسیت هایی در خرید لباس داشتند برای سایز و ... با راهنمایی های کامل سایت طرفدار آی بولک شدند. این دوران برای بسیاری از کسب و کارها تهدیدی جدی بود که منجر به تعطیلی تعداد زیادی از کسب و کارها شد اما خانم آی بولک بیان کردند در فروشگاه آی بولک همیشه به دنبال شیوه های نوین کسب و کار بودیم و به همین خاطر آماده سازی برای راه اندازی سایت را از چند ماه قبل از کرونا شروع کرده بودیم که در اوایل کرونا سایت رونمایی شد و فرصت رشد استثنایی را برای آی بولک فراهم کرد. فرایند سخت فروش در اینستاگرام با بیش از یک میلیون دنبال کننده، جای خود را به خرید سریع از سایت داد. در استوری های اینستاگرام راهنمایی های کامل در خصوص خرید محصول و لینک اختصاصی هر محصول گذاشته می شد تا افراد به راحتی بتوانند خرید خود را انجام دهند.

مسلما برای موفقیت آی بولک در مسیر دشوار کارآفرینی می توان دلایل متعددی را ذکر کرد اما  به گفته خودشان، شناخت فرصت ها، عدم اهمال کاری، حمایت خانواده، تصمیمات درست، آموزش دیدن، بهره گیری از مشاوران و تبلیغات اصولی از اصلی ترین دلایل بودند.

موفقیت آی بولک در هدایت دنبال کنندگان اینستاگرام که به خرید از طریق دایرکت عادت کرده بودند هم جالب توجه است. چالش تغییر رفتار مشتری چیزی بود که به خوبی توسط آی بولک انجام پذیرفت و این فروشگاه توانست با تسهیل فرایند خرید از سایت، حتی بدون ثبت نام در قالب خرید سریع، پشتیبانی قوی و پاسخگویی مناسب، تنوع محصولات و قیمت مناسب و ارسال سریع از سایر فروشگاه های اینترنتی پوشاک سبقت بگیرد. این همایش به مدت 3 ساعت برگزار گردید که بخش اول به سخنرانی خانم آی بولک اختصاص داشت و بخش بعدی سخنرانی آقای آرخی، مدیر دیجیتال مارکتینگ آی بولک بود. ایشان در سخنرانی خود آموزش دیدن برای مدیران کسب و کار و پیگیری روندهای جدید در بازار را از ضروریات دانستند و ضمن بیان نکاتی راجع به بازاریابی و فروش، ترندهای بازاریابی سال 1402 را برای مخاطبان بازگو کردند.

در بخش سوم این همایش که به پنل پرسش و پاسخ تعلق داشت، میهمانان حاضر در سالن سوالات خود را از خانم آی بولک و آقای آرخی پرسیدند.

 

امیدواریم شما مامان کارآفرین پرتلاش نیز  با بهره گیری از تجربیات خانم آی بولک و بکار بستن آن ها بتوانید کسب و کارهای ارزش آفرینی خلق کنید تا جدای از منفعت شخصی مثل ایشان بتوانید رونق دهنده سایر بانوان تولید کننده باشید.

افراد زیادی متکی به آزمون و خطا در انجام کارها هستند، اما افراد موفق طرفدار یادگیری و استفاده از تجربیات دیگرانند.
مامی‌کا، اجتماعی از
مامان کارآفرین های موفق است...

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید